EKF OKMR Rövid tartalmi kivonata 2015

A felsőoktatási intézmények közül az Eszterházy Károly Főiskolán indul el elsőként egy komplex, sokoldalú adatkezelésre alkalmas Oktatói, Kutatói Minőségértékelési Rendszer (OKMR)

Az Eszterházy Károly Főiskola akadémiai közössége igen fontos mérföldkőhöz érkezett, hiszen az intézmény Szenátusának pozitív, támogató döntését követően szeptembertől megkezdi működését az online portálrendszerként megvalósuló Oktatói, Kutatói Minőségértékelési Rendszer.

A saját fejlesztésben létrehozott minőségértékelési rendszer (a továbbiakban OKMR) az Eszterházy Károly Főiskola oktatással és kutatással kapcsolatos értékfelfogásának mérhető tartalmi területeit foglalja magába. Az OKMR kialakításával az intézményvezetés célja az volt, hogy sikerüljön egy olyan rendszert működtetni, mely alkalmas az oktatási és kutatási minőség tényekre alapuló folyamatos vizsgálatára.

Az online portálrendszerbe érkező adatok kiértékelését követően az eredmények alkalmasak a legkülönbözőbb szintű fejlesztő értékelésre, azaz egyszerre szolgálják az oktatási és kutatási minőség további fejlesztésével kapcsolatos egyéni és szervezeti törekvéseket, illetve döntéstámogató céllal, a tényekre épülő összehasonlítások alapján képesek segíteni a főiskola szervezeti egységeinek, testületeinek és vezetésének munkáját.

Az OKMR főbb mérési területei: (1) az oktatók-kutatók tudományos- és alkotó tevékenységének eredményessége, (2) az oktatási minőség és (3) a munkavállalók szakmai, közéleti tevékenységei.
Az OKMR rendszer összesen 15 mérési részterületet képes egymástól függetlenül mérni oly módon, hogy az egyes mérési részterületek eredményeit nem vonja össze, ennek köszönhetően az egyéni oktatói-¬kutatói profilt a mérési részterületek figyelembevételével képes igen pontosan megrajzolni. Az értékelést az Eszterházy Károly Főiskolán minden oktatói vagy kutatói közalkalmazotti státuszban dolgozóra alkalmazzuk.

Az OKMR - országosan is egyedülálló módon - minden félévben három alkalommal, és három különböző tárgykörben biztosítja a főiskolások számára az Oktatási Minőség Hallgatói Véleményezését (a továbbiakban OMHV). Az ide vonatkozó kérdőíveket elektronikus formában, online felületen tölthetik ki a hallgatók. Az OMHV méréseket a nem közalkalmazotti státuszban dolgozó óraadókra is alkalmazzuk.

Az OKMR oktatási minőség mérések és adatgyűjtések az alapképzésben (BSc), mesterképzésben (MA), doktori képzésben (PhD), illetve szakirányú továbbképzések és felsőoktatási szakképzések keretében meghirdetett kurzusokra egyaránt vonatkoznak

A saját fejlesztésű elektronikus rendszer kezelője az EKF Rektori Hivatala, az üzemeltetésért az intézmény Informatikai Osztálya felelős. Az OKMR adatfeltöltésre és keresésre alkalmas online rendszere az okmr.uni¬eger.hu portálon belső hálózatból érhető el.

Az OKMR beválásával, működésével és fejlesztési lehetőségeivel kapcsolatban az EKF Intézményi Minőségbiztosítási Bizottsága évente beszámol az intézmény Szenátusának.

Az Oktatói, Kutatói Minőségértékelési Rendszer konkrét mérési területei és részterületei

1. Az oktató-kutató tudományos¬ és alkotó tevékenységének eredményessége:
a.) Publikációs tevékenység
b.) Témavezetés, konzulensi tevékenység
c.) Minősítési, bírálati közreműködés
2. Az oktatási minőség:
a.) Az Oktatási Minőség Hallgatói Véleményezése (OMHV 1–3. számú kérdőívek):
- A félévi munka tervezése (OMHV1. számú kérdőív)
- Tevékenység a szorgalmi időszakban (OMHV2. számú kérdőív)
- Oktatói értékelés a szorgalmi¬ és vizsgaidőszakban (OMHV3. számú kérdőív)
b.) Tantárgyleírás
c.) Kontakt tanítási tevékenység
d.) Tananyag-, képzés-¬ és kurzusfejlesztés
e.) Az oktatási tevékenység mennyisége
f.) A felsőoktatás-¬pedagógiai kompetencia
3.) Az oktató szakmai, közéleti tevékenysége:
a.) Szerepvállalás bizottságokban
b.) Szerepvállalás szakmai társaságokban
c.) Közreműködés kiadványok bírálatában és időszaki kiadványok szerkesztésében
d.) Konferencia¬ és közéleti rendezvényszervezés
e.) Szakmai, közéleti díjak, elismerések
f.) Disszemináció, ismeretterjesztő médiaszereplés

 

 


< Vissza